هـدف این راهـکار، نظارت و سنجش وزن بار لحظه ای خـودرو است. در روش آنلاین، وزن بار خـودرو براساس مانیتورینگ تغییـرات سیسـتم تعلیق خـودرو محاسـبه شـده و بـه دستگاه ردیاب منتقل میشود. ایـن اطلاعات بهمراه موقعیـت و وضعیـت خـودرو بـه سـامانه هوشمند مدیریت رصد ارسال شده و تحلیل ها و گزارش های مختلف پیرامون وضعیـت بار خـودرو، براسـاس داده هـای دریافتی آماده می شوند. ترکیب داده های مرتبط با موقعیـت، زمان و وزن بار خودرو منجر بـه استخراج گزارش ها و پارامترهای با ارزشی برای مدیریت ناوگان هـای حمل بار خواهد شد. از جمله خروجی های این سـامانه عبارتند از : • اطلاعات بارگیری و تخلیه (مشخص شدن موقعیـت مکانـی و زمـان و همچنیـن میـزان تنـاژ بارگیری یـا تخلیه بار توسـط خـودرو ) • آگاهـی از کارکرد خـودرو در بـازه حمـل بـار (مقـدار سـوخت مصرفـی، سـاعت کارکـرد، مسـیر پیمـوده شـده و سـاعت کارکرد درجا) • استفاده زیاد از ظرفیت بـار خودرو با کنترل اضافـه بـار و کمـی بـار خـودرو و کنتـرل میانگیـن وزن بـار سرویس هـای خـودرو • افزایـش رضایتمندی مشتریان با کنترل کارکرد و عملکرد خـودرو در طـول مسـیر و تحویل بـه موقع بار
امروزه صاحبان انواع صنایع خصوصا صنعت حمـل و نقـل بـرای توسـعه کسـبو کار و نیـز سـود دهـی بیشـتر ناچـارند مسـیر های طولانیتری را طـی نمایند. از آنجایی کـه هزینـه سـوخت، یکی از بیشـترین هزینه هـای عملیاتی هـر نـاوگان اسـت، یـک راهـکار موثـر بـرای کمتر شدن ایـن هزینـه هـا، اسـتفاده از سیسـتم هـای کنترل سوخت و نظارت بر عملکرد ناوگان و رانندگان اسـت. در این سـامانه، روش هـای متعدد مدیریـت و نظـارت بـر سوخت مصرفی بـا هـدف کاهـش هزینـه هـا ارائـه مـی شـود. بـا سـامانه مدیریـت هوشـمند تردد رصد، کاربـران سـامانه مــی تواننــد تاریخچــه و آهنگ تغییرات موجودی مخـزن ســوخت را در بــازه هــای زمانـی مختلـف و بــه صورت نموداری در اختیــار داشـته باشـند. بنابرایـن امـکان مشـاهده زمـان و مـکان بارگیـری سـوخت یـا برداشـت غیرمجـاز سـوخت از مخـزن در طـول مسـیر و همچنیـن آهنـگ مصـرف نامتعـارف سـوخت وجـود دارد. اسـتفاده از این سیستم می تواند تـا حد زیادی منجر به پیشگیری دزدی و قاچـاق سـوخت شـود. خوانـدن اطلاعات حجـم مخـزن سـوخت بـا دسـتگاه ردیابـی و مدیریت نـاوگان بـه روش هـای زیـر انجام پذیر اسـت • نصب سنسور حجم • خواندن از مخزن سوخت خودرو • شبکه کن اسـتفاده از ایـن سـامانه باعث کاهـش سـوخت مصرفـی، جلوگیـری از تخلفات و سـرقت سـوخت و بهینـه سـازی آیتـم هـای مختلـف کارکـرد براسـاس سـوخت مصرفـی مـی شـود.
مدیریت تردد خودروها و ماشینهای سازمانی، ردیابی پیکهای موتوری و حتی نظارت بر عملکرد پرسنل مشکلی ریشه ای و قدیمی است. مدیران سازمان به دلیل سختی و پیچیدگی فرایندهای کاری خود به ابزاری دقیق برای پایش لحظه ای ناوگان، پرسنل، بازاریابان و به طور کلی نیروهای خود نیاز دارند. گروه تخصصی نگین گستر رابط البرز راهکارهای اقتصادی کلیدی به شما عرضه می کند تا مطابق با نیاز سازمان و بودجه مد نظر شما برای کنترل ناوگان و پرسنل خود اقدام کنید و علاوه بر حذف کاغذ که خود به تنهایی در بلند مدت حجم بالایی از سرمایه شرکت شما را به خود اختصاص می دهد، ارزیابی عملکرد پرسنل شما را نیز راحت تر می کند. در بخش پیگیری و کنترل ناوگان، گروه تخصصی نگرا راهکار سامانه هوشمند مدیریت تردد رصد را به شما پیشنهاد میکند. سامانه هوشمند مدیریت تردد رصد این امکان را برای مدیران و افراد ارشد سازمان ها و مجموعه ها فراهم می سازد که بتوانند پرسنل و یا خودروهای زیر مجموعه سازمان خود را از طریق ابزارهای مختلفی مانند گوشی موبایل، دستگاه GPS مخصوص خودرو و دستگاه GPS جیبی برای استفاده اشخاص، نظارت و محاسبه نمایند. با در اختیار داشتن هر یک از این تجهیزات میتوان موقعیت فعلی هر یک از افراد و خودروهای سازمان را در محدوده پستی خود که از قبل توسط راهبر تعریف شده است به صورت آنلاین و بلافاصله رصد نمود و در پایان هر روز و یا پایان هر ماه اطلاعات دقیق و صحیحی از ساعت ورود و خروج و میزان کارکرد آنها در اختیار داشت. سازمان ها با توجه به برنامه ریزی اقتصادی میتوانند هر یک از امکانات قید شده در بالا را جهت ارتباط با این سامانه مورد استفاده قراردهند که در صورت انتخاب هر کدام ، اپلیکیشن مناسب در اختیارشان قرار خواهد گرفت. پنل مدیریتی این سامانه در 3 نسخه (تحت وب، اندروید و IOS) این امکان را فراهم میکند که مدیران ارشد به سادگی و در هر لحظه امکان دسترسی به کارتابل خود از طریق گوشی موبایل و یا کامپیوتر را داشته و عمل نظارت را به صورت لحظه ای پیگیری نمایند.
حفـظ زنجیره دمـا در محمولــه هایـی کــه کنتـرل کیفیـت محمولــه در تحویل بـه مشـتری و جلب رضایـت آن تاثیرگذار است، بسـیار مهـم خواهـد بـود. از بزرگتریـن متقاضیهای ایـن راهـکار، نـاوگان هـای توزیع و پخش هسـتند. برای مثـال، حفظ دمـای خنک برای محموله های حـاوی مـواد غذایـی و دارویـی و دمـای گـرم بـرای محمولـه هـای حـاوی قیـر داغ و ... دارای اهمیـت بسـیار اسـت. آنچه توسط راهکار نظارت بر دما صورت می پذیرد عبارتند از : • رصد لحظهای تغییرات دمای بار خودرو در طول مسیر حرکت • کنترل رفتار ترافیکی راننده و جلوگیری از تخلفات آنها • جلوگیری از خسارات ناشی از تغییرات دما
تعمیر و نگهـداری در نـاوگان هـای بـزرگ اجتنـاب ناپذیـر اسـت. اما مشکل عمده در ایـن سـامانه هـا جمـع آوری اطلاعات روزانـه کارکــرد خودروهــا و ورود ایــن اطلاعــات بــه نــرم افــزار اسـت کــه جمـع آوری دسـتی آنهـا نیازمنـد مراجعــه حضــوری خواهــد بــود و ایــن امــر گاهــی غیرممکــن بــوده و قطعا بــا خطای انسانی نیــز همـراه اســت. بــا نصــب ســخت افزارهــای مدیریــت نــاوگان و ردیابــی خــودرو، ایــن فرآینــد مـی توانـد بـه صـورت کامـلا خـودکار انجام پذیرد.. چـرا کـه سـخت افزارهـا اطلاعــات کارکـرد خودروهـا را بـه همـراه اطلاعــات مکانـی و وضعیـت خـودرو بـه صـورت آنلایـن و لحظه ای بـه نـرم افـزار مدیریـت نـاوگان و ردیابـی خـودرو ارسـال مـی کننـد. ایـن اطلاعــات در مـاژول تعمیـر و نگهداری خـودرو بـه عنوان اطلاعــات کارکــرد و طــول عمــر قطعــه اســتفاده مــی شــود و دیگــر نیــازی بــه جمـع آوری دسـتی اطلاعـات بـرای سیسـتم هـای تعمیـر و نگهـداری نیسـت. • مزایای استفاده از ماژول تعمیر و نگهداری خودرو: • آماده به کار بودن همیشگی خودرو و ناوگان خودرویی کاهش خسارت ناشی از عدم تعمیر به موقع خودروها کاهش هزینه های ناشی از صدمات به موتور و قطعات حساس خودرو کاهش مصرف سوخت کاهش خسارت تصادفات ناشی از استهالک خودرو جلب رضایت مشتری و حفظ مشتریان وفادار قابلیت های ماژول نرم افزاری تعمیر و نگهداری خودرو: محاسبه خودکار پارامترهای مسـافت و ساعت کارکـرد بـه عنـوان طـول عمـر قطعات اعلام زمان نیاز به سرویس قطعات تحلیل اختلاف طول عمر اسمی و واقعی قطعات و سرویس ها ثبت کلیه اطلاعات سرویس ها، قطعات و ... بر روی هر خودرو محاسبه و تحلیل هزینه هـا بـه تفکیک سرویس دهنـده، تامین کننده، تولید کننده قطعات، خـودرو و گروه خودروها
با تعریف و اضافه کردن ماژول مخصوص به سرویس ایاب و ذهاب، امکان مکانیزه نمودن رفت و آمد پرسنل به سازمان برای راهبر سیستم ایجاد خواهد شد. همچنین در صورتی که سازمان خدمات ایاب و ذهاب کارکنان را از یک شرکت پیمانکاری دریافت می کند، مدیر مربوطه میتواند به شکلی کاملا اتوماسیون شده و از راه دور بر وضعیت خدمات رسانی پیمانکار نظارت کرده و صورت وضعیت روند فعالیت روزانه پیمانکار مربوطه را مشاهده کند. اگر در کسب و کار خود با موارد ذیل روبرو هستید، به ماژول مدیریت ایاب و ذهاب نیاز خواهید داشت • پیمانکار خودروهای ایاب و ذهاب • پرسنل نیازمند به سرویس ایاب و ذهاب • تعریف محدوده های جغرافیایی برای سرویس های ایاب و ذهاب با استفاده از خدماتی که این ماژول ارائه میکند می توان امکانات زیر را دریافت کرد • اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه و طبقه بندی آن ها بر اساس نحوه استفاده • اطلاعات مربوط به رانندگان و ثبت جزئیات شیفت بندی آن ها • ثبت درخواست های پرسنل برای دریافت خدمات واحد ترابری و حمل و نقل • امکان استفاده پرسنل از نرم افزار موبایلی برای نظارت بر موقعیت سرویس ایاب و ذهاب خدمات مدیریتی این ماژول را می توان در موارد زیر خلاصه کرد • امکان تعریف مشخصات ایستگاه ها و رسم محدوده های مجاز ورود خودروها • تعریف مسیرهای بهینه برای تردد سرویس ها و ثبت برنامه کامل ایاب و ذهاب • مدیریت و زمان بندی سرویسهای ایاب و ذهاب با تعریف خودرو، محدوده ها، شیفت های کاری و راننده • توزیع صحیح و بهینه سرویس ها در سطح شهر و مناطق خدمتی با استفاده از گزارش های دریافت شده از وسایل نقلیه به تفکیک خودرو و نوع خدمت با استفاده از امکانات زیر می توان سیستم ایاب و ذهاب را به راحتی کنترل کرد: • کنترل زمان ورود و خروج سرویس ها به محدوده های تعریف شده • کنترل دمای داخلی کابین سرویس ها • کنترل رفتار ترافیکی رانندگان در هنگام رانندگی • کنترل مسیرهای طی شده توسط سرویس های ایاب و ذهاب طرف قرارداد • کنترل زمان ورود و خروج پرسنل به خودرو با استفاده از دستگاه کارت خوان
با استفاده از این ابزار مدیران سازمان قادرند با زمان بندی کل پروژه و تقسیم آن به بازههای مختلف، شیفتبندی کردن خودرو یا پرسنل و تعریف دقیق بازههای زمانی هر شیفت کاری، خودرو یا پرسنل مورد نظر را به پروژه مشخص شده نسبت دهند. از نگاه واحدهای حمل و نقل در سازمانها پروژه به معنی اختصاصی شدن ماموریت برای تعداد مشخصی خودرو است که در یک زمان تعیین شده و در محدوده معین شده، کار خاصی را انجام دهند. لذا برای به پایان رساندن پروژه با موفقیت و در زمان تعیین شده، نیاز به ابزاری است که با مدیریت کلان پروژه، برنامهریزی، زمانبندی و تصمیمگیری را تسهیل کند. به طور خلاصه نحوه استفاده از این امکان به شرح زیر است: تقسیم پروژه به بازههای زمانی مختلف شیفتبندی وظایف تعریف شده در پروژه برای خودروها یا پرسنل تخصیص خودرو و رانندگان به هریک از زمانها و شیفتهای مشخص شده
ردیابی نظارت و مدیریت ناوگان دیسپاچینگ خودروهای امدادی و عملیاتی علاوه بر نظارت مداوم به ردیابی آنلاین خودروها نیاز به ارتباط دوطرفه بین اپراتورها و خودروهای درحال ماموریت دارد. این کار با استفاده از ردیاب های ساده امکان پذیر نیست و باید برای این ناوگانها از سخت افزارهای مخصوص جهت تعامل با راننده استفاده کرد. در این راهکار هر خودرو مجهز به یک سخت افزار موبایل یا تبلت خودرویی خواهد شد و نرم افزار مبتنی بر اندروید ردیابی و اعزام ناوگان مدیریت هوشمند تردد رصد بر روی آن نصب میشود. این نرم افزار به کمک اینترنت تبلت خودرویی با نرم افزار مرکزی مدیریت ناوگان رصد ارتباط برقرار خواهد کرد و ضمن ارسال اطلاعات ردیابی آنلاین خودرو، تعامل راننده و اپراتور را برقرار کرده تا اپراتور ماموریتهای هر خودرو را در نرم افزار مرکزی تعریف و به خودروهای مورد نظر اختصاص دهد. از ویژگی های نرم افزار مرکزی و موبایلی درون خودرو میتوان موارد زیر اشاره کرد: • قبول یا رد ماموریت (در صورتی که در تعریف نوع ماموریت امکان قبول یا رد آن از طرف گروه اعزامی وجود داشته باشد) • تشخیص خودکار انجام مراحلی که وابسته به موقعیت مکانی ماموریت هستند مانند ورود و خروج از محدوده • اعلام وضعیت ماموریت: ۱-خارج از ماموریت ۲-در حال انجام ماموریت ۳-آماده دریافت ۴ -مرحله x ماموریت • مسیریابی آفلاین، پیشنهاد مسیر بهینه و مسیریابی مجدد در صورت خروج از مسیر و اتصال مسیر ها به هم • پشتیبانی از نقشه آفلاین و کاملا بومی با قابلیت بارگذاری لایه های مختلف اختصاصی سازمان بر روی نقشه • ردیابی آنلاین موقعیت و وضعیت خودرو براساس زمان، زاویه، مسافت و رویدادها • امکان تبادل پیام با سرور و تکمیل فرمهای هر مرحله از ماموریت قابلیت های نرم افزار مرکزی • مسیریابی؛ پیشنهاد مسیر بهینه و مسیریابی مجدد در صورت خروج از مسیر • ردیابی؛ ردیابی آنلاین موقعیت و وضعیت خودرو • نقشه؛ پشتیبانی از نقشه آفلاین و کاملا بومی (اختصاصی نگرا) و بدون وابستگی به موتور جستجوی گوگل • پیام؛ امکان تبادل پیام های مختلف با سرور • تشخیص اتوماتیک انجام مراحل ماموریت؛ گام هایی از ماموریت که انجام آن وابسته به ورود یا خروج از محدوده مکانی مشخص است در صورت تنظیم نوع ماموریت از طرف سرور، به صورت خودکار در نرم افزار موبایل تشخیص داده خواهند شد. • قبول، رد یا لغو ماموریت؛ درصورتی که در تعریف نوع ماموریت امکان قبول، رد یا لغو ماموریت از طرف اکیپ اعزام وجود داشته باشد • اعلام وضعیت ماموریت؛ خارج از ماموریت-در حال انجام ماموریت-آماده دریافت- مرحله x ماموریت و .... • فرم های مراحل ماموریت؛ قابلیت تکمیل فرم های هر مرحله از ماموریت
سامانه مدیریت کار System Management Job مدیریت نیروهای اعزامی را برای مدیران بسیار آسان خواهد کرد. این سامانه علاوه بر افزایش بهره وری به واسطه کاهش مدت زمان انجام ماموریت و افزایش کیفیت عملکرد ماموران، رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت. سامانه مدیریت کار، تحت وب بوده و سیستم (IOS , android ) موبایل و تبلت را نیز پشتیبانی می کند. اهداف در نظر گرفته شده برای طراحی سامانه مدیریت کار، آگاهی 24 ساعته از موقعیت ماموران، قرار دادن بهینه نیروهای اعزامی در مناطق مختلف جهت پوشش کامل منطقه، ایجاد ساختار شغلی منعطف، ارائه داشبورد مدیریتی آنلاین و اعلام گزارش های عملکردی لحظه ای، تنظیم دقیق سفارشات و ارسال خودکار آن ها برای نیروها می باشد. علاوه بر اهداف فوق مدیران با برنامه ریزی هوشمند و بهینه سازی تصمیم ها به ردیابی نیروها پرداخته و کلیه فعالیت ها را سامان می بخشند. عملکرد کلی این سامانه روی اعزام حرفهای نیرو استوار است. به این ترتیب که به محض اعلام سفارش از سمت مشتریان به اتاق کنترل اپراتور با استفاده از نرم افزار تحت وب آدرس، کار اصلی و وظایف را برای ماموران اعزامی ارسال میکند. ماموران با توجه به موقعیت خود، پس از دریافت ماموریت، اقدام به قبول یا رد کردن کار خواهند کرد. در صورت پذیرش ماموریت کلیه فعالیتهای وی به صورت آنلاین ردیابی شده و بعد از اتمام فعالیتها پایان ماموریت از سمت مامور اعزامی اعلام میشود. قابلیت به کارگیری این سامانه در آتشنشانی ها، شرکت های توزیع، واحدهای خدمات پس از فروش، تاکسیهای تلفنی و اورژانسها یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این سامانه است.
مدیریت تردد خودروها و ماشینهای سازمانی، ردیابی پیکهای موتوری و حتی نظارت بر عملکرد پرسنل مشکلی ریشه ای و قدیمی است. مدیران سازمان به دلیل سختی و پیچیدگی فرایندهای کاری خود به ابزاری دقیق برای پایش لحظه ای ناوگان، پرسنل، بازاریابان و به طور کلی نیروهای خود نیاز دارند. گروه تخصصی نگین گستر رابط البرز راهکارهای اقتصادی کلیدی به شما عرضه می کند تا مطابق با نیاز سازمان و بودجه مد نظر شما برای کنترل ناوگان و پرسنل خود اقدام کنید و علاوه بر حذف کاغذ که خود به تنهایی در بلند مدت حجم بالایی از سرمایه شرکت شما را به خود اختصاص می دهد، ارزیابی عملکرد پرسنل شما را نیز راحت تر می کند. در بخش پیگیری و کنترل ناوگان، گروه تخصصی نگرا راهکار سامانه هوشمند مدیریت تردد رصد را به شما پیشنهاد میکند.
شامل مسیر حرکت، سرعت حرکت خودرو، راننده خودرو و همچنین اطلاعات تخلفات، حوادث و تصادفات بر روی کامپیوتر و گوشی های هوشمند به صورت لحظه ای
قابلیت تنظیم اخطارها با درجه حساسیتهای مختلف مطابق با مقررات داخلی شرکتها بر روی خودروها (سرعت غیرمجاز، ترمز ناگهانی، شتاب غیرمجاز، خارج شدن از محدوده و…) سامانه رصد قابلیت تنظیم سیاست و قوانین برای ناوگان و پرسنل را دارا می باشد
سامانه مدیریت هوشند تردد رصد به غیر از نمایش تخلفات و حوادث در داخل سامانه می تواند به راهبر سیستم نیز اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد
با اطلاع از وضعیت تردد خودرو و راننده و اعلام هشدار به رانندگان در صورت مشاهده هرگونه نشانه غیر معمول، میتوان از وقوع تخلف و یا حادثه پیشگیری کرد.
سامانه مدیریت هوشند تردد رصد با در اختیار داشتن موارد لازم برای محاسبه عملکرد دستگاه می تواند در صورت نیاز به مسئولان برای تعمیرات اطلاع رسانی انجام دهد.
سامانه مدیریت هوشمند تردد رصد می تواند به صورت آنلاین، بروز تخلفات و حوادث را به شما نمایش دهد
در قدم اول، نحوهی کار با پنل مدیریتی و پرسنل نگـرا به شما ارائه خواهد شد، تا کاملا بر نرم افزار مدیریت هوشمند تردد رصد مسلط شوید.
با هرسخت افزار و زیرساختی می توانید به سامانه هوشمند مدیریتی تردد رصد متصل شوید.
پس از ثبت اطلاعات رانندگان و ویزیتورها در پنل مدیریتی، اپلیکیشن لوجیکو را برای رانندگان، پیکها و ویزیتورهای خود نصب کنید.
برای پرسنل خود(پیک، ویزیتور، ناوگان و ...)فرم اختصاصی، ماموریت و ناحیه بندی مشخص تعریف کنید .
فعالیت هریک از نیروهای خود را در لحظه، رصد کنید و گزارشات عملکرد آنها را دریافت کنید و فرآیندهای لجستیکی و بازاریابی خود را بهینه سازید.
سامانه مدیریت ناوگان رصد در دو نسخه: یک پنل تحت وب برای مدیران و یک اپلیکیشن برای راننده تشکیل شده که امکان رهگیری و مدیریت هوشمند ناوگان را به مدیران می دهد.
با استفاده از سیستم مدیریت ناوگان رصد؛ کنترل و نظارت (رهگیری)، مدیریت ارسال سفارشات (رصد لحظه ای) و بهینهسازی هوشمند مسیر را تجربه کنید. ازسیستم مدیریت ناوگان رصد، در چه صنایعی استفاده میشود؟ در هر صنعتی که باشید و پیک و ناوگان در اختیار داشته باشید، می توانید از نرم افزار مدیریت ناوگان رصد استفاده کنید. این سامانه برای مدیریت ناوگان شرکتهای پیمانکاری شهرداری، شرکتهای حمل زباله، شرکتهای ناوگان امداد و کمک رسانی، پیک رستورانها، فروشگاههای اینترنتی، شرکتهای پخش و توزیع، قالیشوییها، گلفروشیها، خشکشوییها و…. مورد استفاده قرار میگیرد
نرم افزار مدیریت ناوگان نگرا، با ارائهی گزارشات تحلیلی از عملکرد ناوگان، چشماندازی جامع از مسیر کسب و کار شما میدهد.
بله، در صورت قطع اینترنت راننده حین ماموریت، رهگیری به صورت آفلاین صورت میگیرد. به این صورت که تمامی اطلاعات مسیرهای طیشده، ذخیره میگردد، و با اولین اتصال به اینترنت قابل مشاهده خواهد بود.
بله، سامانه هوشمند مدیریت ناوگان رصد دارای دو نسخهی مدیر و راننده است که برای سیستمعامل اندروید و ios قابل ارائه است.
لزوما خیر. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان رصد، بدون نیاز به دستگاه ردیابی هم کار میکند ومیتواند از GPS تلفن همراه رانندگان برای رهگیری استفاده کند که باعث کاهش هزینه های سازمانی میشود.
بله، از طریق دریافت کلید API ،میتوانید نرمافزارهای سازمانی خود را به نرم افزار رصد متصل کنید.
با نصب پلتفرم هوشمند نگرا روی تلفن همراه رانندهها، اطلاعاتی مانند: رهگیری به صورت لحظهای، وضعیت انجام سفارش، مکان توقف، زمان توقف، گزارشات عملکرد، لیست ماموریتها و … در اختیار شما قرار خواهد گرفت.